Pikamatkan avoin kansallinen pyöräsuun.kilpailu, Fillari Cup 4
Kilpailuohjeet
Kilpailun johto
Kilpailunjohtaja: Sami Vähänen
Ratamestari Ossi Autio
Tulospalvelu: Sami Friman
Valvoja: Ari Enroth, RR
Tuomarineuvosto
Puheenjohtaja: Heikki Saarinen MU (H50)
Jäsenet: Mika Tervala Rava (H21) ja Päivi Tommola LS-37 (D21)
Kartta
5-värinen tulostekartta vuosimalllia 2003. Mittakaava 1:7500. Kartan koko A4. Mallikartta nähtävänä lähtökarsinassa, sekä kilpailualueen vanha kartta kilpailukeskuksessa ensimmäiseen lähtöön saakka. Maaliintulon jälkeen kartat laitetaan karttapusseihin. Kartat saa takasin klo 13.30.
Lähdöt
Käytössä vain yksi lähtöpaikka, joka sijaitsee kilpailukeskuksen välittömässä läheisyydessä. Ensimmäiset lähdöt klo 12.00 alkaen. Kuntosarjojen lähdöt muiden sarjojen jälkeen. Kartan saa ottaa yhden minuutin ennen lähtöä.
Sarjat ja matkat
Matka Rastit H21, H35, H40, H45, H20 8.3km 13 D21, D20, H50, H55, H18 6.5km 11 H60, H16, D35, D40, D45, D18, D16 4.6km 9 H65, H70, H14, D50, D55, D14 3.4km 6 Kunto Pitkä 8.3km 13 Kunto Lyhyt 3.4km 6
Radat menevät useasti ristiin, joten muista olla tarkkana, että kierrät rastit oikeassa järjestyksessä!
Kilpailunumerot
Kilpailussa käytetään numeroita. Numerot ja niiden kiinnitystarvikkeet löytyvät kilpailukeskuksesta.
Rastit
Mallirasti kilpailukeskuksessa. Rasteilla on Emit-leimasimet. Rasteja ei ole erityisen lähekkäin, mutta rastin koodi on silti syytä tarkastaa. Rastien koodinumerot on merkitty karttaan, mutta erillisiä rastimääritteitä ei ole. Viimeiseltä rastilta viitoitus maalin, jolta ei saa poiketa. Kilpailussa käytetään maalileimausta.
Maasto ja polkuverkosto
Maasto on pääosin tasaista hiekkakangasta, jossa ajourat ovat hyväpohjaisia, mutta paikoin löytyy myös suppia ja jyrkkiä mäkiä. Tiheikköisellä maastoaluella pienet polut ovat osin kivisiä kapeita uria, mutta muutamaa poikkeusta lukuunottamatta täysin ajokelpoisia. Ainoastaan jyrkissä rinteissä ja pehmeässä hiekassa pyörää voi joutua kantamaan. Maastossa on polkuja erittäin paljon, joten lukeminen vauhdissa saattaa tuottaa ongelmia. Poluille kaatuneet puut on merkitty karttaan mustilla risteillä siltä osin kuin ne vaikuttavat reitinvalintaan. Radat on suunniteltu siten, ettei vastakkaista liikennettä tulisi kapeilla poluilla, mutta silti on syytä noudattaa varoivaisuutta erityisesti jyrkillä rinnepoluilla. Leveämmillä urilla ja ylikulkusillalla noudatetaan oikeanpuoleista liikennettä.
Kielletyt alueet
Lentokentän kiitoradalle meno on ehdottomasti kielletty!Meneminen sinne aiheuttaa suorituksen hylkäämisen. Kiitorata-alue on merkitty karttaa, ja maastossa se esiintyy asfaltoituna alueena. Lentokentällä valvonta.
Karttaa halkovalle maantiellä meno on kielletty! Tien ylitys tapahtuu karttaan merkittyyn kevyen liikenteen siltaa pitkin. Sillalla noudatetaan oikeanpuoleista liikennettä.
Kilpailumaastoon meneminen oman suorituksen jälkeen ennen kilpailujen päättymistä on kielletty.
Verryttelyalue
Lähdön takana sijaitseva 5 km pururadan mäkinen päätylenkki
Keskeyttäneet
Tulevat normaalisti maaliin (leimaavat maalissa).
Pesupaikka
Pesupaikkana urheilumajan alakerran pesutiloissa. Sauna on varattu miesten käyttöön. Miehille ja naisille erilliset suihkutilat.
Käymälät
Hiihtomajan alakerrassa.
Palkinnot
Palkinnot jaetaan kilpailun päätyttyä.
Muuta
- Kypärän käyttö on pakollista.
- Pyörä on oltava ehdottomasti mukana (myös rasteilla).
- Tarkista Emit-korttisi numero lähtölistasta ja sen toimivuus ennen lähtöön menoa.
- Lajiin tutustumishaluisille on varattu maastopyöriä ja karttatelineitä, joita voi lainata ilmaiseksi.
- Kuntosarjalaiset ilmoittatuvat INFO.ssa, josta annetaan lähtöajat ja mahdollinen vuokraemit.