Kilpailuohjeet

Pikamatkan avoin kansallinen pyöräsuun.kilpailu, Fillari Cup 4

Kilpailuohjeet

Kilpailun johto

Kilpailunjohtaja: Sami Vähänen Ratamestari Ossi Autio Tulospalvelu: Sami Friman Valvoja: Ari Enroth, RR

Tuomarineuvosto

Puheenjohtaja: Heikki Saarinen MU (H50) Jäsenet: Mika Tervala Rava (H21) ja Päivi Tommola LS-37 (D21)

Kartta

5-värinen tulostekartta vuosimalllia 2003. Mittakaava 1:7500. Kartan koko A4. Mallikartta nähtävänä lähtökarsinassa, sekä kilpailualueen vanha kartta kilpailukeskuksessa ensimmäiseen lähtöön saakka. Maaliintulon jälkeen kartat laitetaan karttapusseihin. Kartat saa takasin klo 13.30.

Lähdöt

Käytössä vain yksi lähtöpaikka, joka sijaitsee kilpailukeskuksen välittömässä läheisyydessä. Ensimmäiset lähdöt klo 12.00 alkaen. Kuntosarjojen lähdöt muiden sarjojen jälkeen. Kartan saa ottaa yhden minuutin ennen lähtöä.

Sarjat ja matkat

                                      Matka Rastit H21, H35, H40, H45, H20              8.3km    13 D21, D20, H50, H55, H18              6.5km    11 H60, H16, D35, D40, D45, D18, D16    4.6km     9 H65, H70, H14, D50, D55, D14         3.4km     6 Kunto Pitkä                          8.3km    13 Kunto Lyhyt                          3.4km     6
Radat menevät useasti ristiin, joten muista olla tarkkana, että kierrät rastit oikeassa järjestyksessä!

Kilpailunumerot

Kilpailussa käytetään numeroita. Numerot ja niiden kiinnitystarvikkeet löytyvät kilpailukeskuksesta.

Rastit

Mallirasti kilpailukeskuksessa. Rasteilla on Emit-leimasimet. Rasteja ei ole erityisen lähekkäin, mutta rastin koodi on silti syytä tarkastaa. Rastien koodinumerot on merkitty karttaan, mutta erillisiä rastimääritteitä ei ole. Viimeiseltä rastilta viitoitus maalin, jolta ei saa poiketa. Kilpailussa käytetään maalileimausta.

Maasto ja polkuverkosto

Maasto on pääosin tasaista hiekkakangasta, jossa ajourat ovat hyväpohjaisia, mutta paikoin löytyy myös suppia ja jyrkkiä mäkiä. Tiheikköisellä maastoaluella pienet polut ovat osin kivisiä kapeita uria, mutta muutamaa poikkeusta lukuunottamatta täysin ajokelpoisia. Ainoastaan jyrkissä rinteissä ja pehmeässä hiekassa pyörää voi joutua kantamaan. Maastossa on polkuja erittäin paljon, joten lukeminen vauhdissa saattaa tuottaa ongelmia. Poluille kaatuneet puut on merkitty karttaan mustilla risteillä siltä osin kuin ne vaikuttavat reitinvalintaan. Radat on suunniteltu siten, ettei vastakkaista liikennettä tulisi kapeilla poluilla, mutta silti on syytä noudattaa varoivaisuutta erityisesti jyrkillä rinnepoluilla. Leveämmillä urilla ja ylikulkusillalla noudatetaan oikeanpuoleista liikennettä.

Kielletyt alueet

Lentokentän kiitoradalle meno on ehdottomasti kielletty!Meneminen sinne aiheuttaa suorituksen hylkäämisen. Kiitorata-alue on merkitty karttaa, ja maastossa se esiintyy asfaltoituna alueena. Lentokentällä valvonta. Karttaa halkovalle maantiellä meno on kielletty! Tien ylitys tapahtuu karttaan merkittyyn kevyen liikenteen siltaa pitkin. Sillalla noudatetaan oikeanpuoleista liikennettä. Kilpailumaastoon meneminen oman suorituksen jälkeen ennen kilpailujen päättymistä on kielletty.

Verryttelyalue

Lähdön takana sijaitseva 5 km pururadan mäkinen päätylenkki

Keskeyttäneet

Tulevat normaalisti maaliin (leimaavat maalissa).

Pesupaikka

Pesupaikkana urheilumajan alakerran pesutiloissa. Sauna on varattu miesten käyttöön. Miehille ja naisille erilliset suihkutilat.

Käymälät

Hiihtomajan alakerrassa.

Palkinnot

Palkinnot jaetaan kilpailun päätyttyä.

Muuta

  • Kypärän käyttö on pakollista.
  • Pyörä on oltava ehdottomasti mukana (myös rasteilla).
  • Tarkista Emit-korttisi numero lähtölistasta ja sen toimivuus ennen lähtöön menoa.
  • Lajiin tutustumishaluisille on varattu maastopyöriä ja karttatelineitä, joita voi lainata ilmaiseksi.
  • Kuntosarjalaiset ilmoittatuvat INFO.ssa, josta annetaan lähtöajat ja mahdollinen vuokraemit.

Comments are closed.